PCHelpdesk, u kunt bij ze terecht met al uw vragen over en problemen met computers, tablets en smartphones. Of het nu gaat om het instellen van een wachtwoord, het installeren van apps (ook DigiD), het maken van een back-up, de beveiliging, het sneller maken en opschonen van uw apparatuur of voor advies bij de aanschaf van nieuwe apparatuur. De vrijwilligers van de PCHelpdesk staan voor u klaar!
Twintig jaar geleden nam Rotaryclub Laren-Blaricum het initiatief tot het oprichten van een PCHelpdesk voor inwoners uit de BEL-gemeenten. Voor de financiering werd een grote inzamelingsactie georganiseerd en op 10 maart 2005 is de PCHelpdesk met een klein groepje vrijwilligers van start gegaan. In de beginjaren kwamen er zo’n 500 bezoekers per jaar en vorig jaar vonden ongeveer 1500 bezoekers de weg naar de PCHelpdesk. De PCHelpdesk is partner van bibliotheek Gooi+ in het kader van IDO (Informatiepunt Digitale Overheid) en ze zijn gelieerd aan SeniorWeb Laren-Blaricum die computercursussen verzorgt.
Enthousiaste en deskundige vrijwilligers
Er werken zo’n 24 enthousiaste vrijwilligers bij de PCHelpdesk: uiteraard de computerdeskundigen maar ook gastvrouwen en verschillende administratieve krachten. Elke werkdag zijn drie of vier vrijwilligers tussen 10.00-12.00 uur aanwezig in het Brinkhuis in Laren, achter in de bibliotheek. Een afspraak maken is niet nodig, u kunt gewoon binnenlopen. Het kost 3,00 euro per bezoek. De betaling kan alleen per pin. Hei & wei nam eens een kijkje. Je wordt warm welkom geheten door een gastvrouw, je krijgt een lekker kopje koffie of thee en wordt vervolgens gekoppeld aan een vrijwilliger. Met veel geduld geven de vrijwilligers antwoord op alle vragen en leggen alles kundig uit. Daarnaast is er ook alle ruimte voor een gezellig praatje. De vrijwilligers willen dan ook dat klanten tevreden en ‘huppelend’ de deur uitgaan. En de klanten, dat zijn zeker niet alleen ouderen. Voorheen was de PCHelpdesk voor 50-plussers maar dat is losgelaten, alle leeftijden zijn welkom.
Trudy van der Veen
Trudy van der Veen uit ons dorp bezoekt de PCHelpdesk al vanaf het prille begin. Trudy: ‘Ik had toen nog nooit een computer aangeraakt, maar wilde er heel graag mee overweg kunnen. En dat is gelukt! Met advies van de PCHelpdesk heb ik ook mijn eerste computer gekocht, een knalrode Dell. En ik kom nu nog steeds regelmatig aankloppen met vragen over mijn tablet of telefoon. Bijvoorbeeld als ik een nieuwe telefoon heb en alles overgezet moet worden. Of, zoals vandaag, als ik vragen heb over wachtwoorden. Mijn redder in nood, de PCHelpdesk.’
Informatie https://pchelpdeskbel.nl
Recente reacties